دوره آموزشی مکالمه زبان انگلیسی | آموزش فشرده مکالمه زبان

خانه مکالمه زبان انگلیسی مهندس زبان (مهندس زبان ارائه دهنده مجری دوره های فوق فشرده آموزش زبان انگلیسی و بسته های آموزشی مکالمه انگلیسی)

دوره آموزشی مکالمه زبان انگلیسی | آموزش فشرده مکالمه زبان

خانه مکالمه زبان انگلیسی مهندس زبان (مهندس زبان ارائه دهنده مجری دوره های فوق فشرده آموزش زبان انگلیسی و بسته های آموزشی مکالمه انگلیسی)

  • ۰
  • ۰

ترکیبات شیمایی در زیره سیاه چیست ؟

پیش از این مطلب به معرفی نام ها و مشخصات زیره سیاه ایرانی به عنوان یکی از بهترین گیاهان دارویی و درمانی و همچنین یک طعم دهنده عالی غذایی صحبت کردیم اما در ادامه این مطلب هدف را بر این امر قرار داده ایم تا با شما در خصوص معرفی و بررسی ترکیبات شیمیایی زیره سیاه صحبت کنیم پس با ما همراه باشید.

زیره ایرانی گیاهی چند ساله، با ریشه های غده ای گرد، ساقه به ارتفاع 60-40 سانتی متر، برگ های قاعده ای با دمبرگ بلند زیره سیاه ایرانی گیاهی چند ساله، با ریشه های غده ای گرد، ساقه به ارتفاع 60-40 سانتی متر، برگ های قاعده ای با دمبرگ بلند، برگ های ساقه ای با غلافی کوتاه و اندکی پهن، گلبرگ ها به طول حدود یک میلی متر، میوه ها کشیده و باریک، به طول 4 تا 5 میلی متر، به رنگ سبز متمایل به قهوه ای است.

گروه بازرگانی ملکی این افتخار را دارد که به عنوان یکی از بزرگترین صادرکنندگان گیاهان دارویی در کشور به فروش عمده زیره سیاه کرمانی نیز بپردازد.شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شیوه های فروش و ارسال محصولات با مشاورین ما در ارتباط باشید.

استفاده از ترکیبات شیمیایی زیره سیاه ایرانی

میوه های این گیاه دارای 3 درصد اسانس که قسمت عمده آن را مونوترپن های Monoterpene)) میرسین (Myrcene) و گاماترپینن (Y-Terpinene) و به مقدار کمتر پاراسیمن (P-Cymene)، کومین آلدئید (Cuminaldehyde)، کاروئول (Carveol) و اکسید کارون (Carvone Oxide) تشکیل می دهد.

مقدار کارون (Carvone) در این گیاه ناچیز است و دانه های آن واجد حدود 1/0 درصد از این ماده می باشد.

ترکیبات شیمیایی زیره سیاه

زیره سیاه ایرانی دارای 8 درصد تانن ، ماده روغنی مقدار 7 تا 15 درصد ، موم ، موسیلاژ ، موارد زرینی ، مواد قندی مختلف 19 تا 20 درصد مواد ازته و 5/3 تا 9 درصد اسانس است در بذرهای گیاهان یکساله اسانس کمتر از گیاهان دو ساله می باشد . از سوختن آن 6 تا 9 درصد خاکستر برجای می ماند . روغن دانه زیره اگر استخراج شود به صورت مایعی به رنگ سبز با بو و طعم معطر است . در گرمای 7- درجه انجماد حاصل می کند .

اسانس این گیاه از ترکیبات ترپنی و ترپنوئیدی تشکیل شده است . عمده ترین آن ها «کارون» 50 تا 70 درصد است . از ترکیبات دیگر می توان از لیمون 25 تا 30 درصد دی هیدروکارون، کاروئول و دی هیدروکاروئول نام برد . اسانس زیره از میوه گیاه به وسیله تقطیر با بخار آب حاصل می گردد ولی قبل از این عمل باید میوه را به خوبی له نمود و سپس اسانس گیری به عمل آورد . اسانس زیره در حالت تازه ، مایعی بی رنگ با واکنش خنثی ولی در مجاورت هوا تدریجاً رنگ آن زرد می شود و حالت تغلیظ یافته پیدا می کند

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی